čtvrtek 3. února 2011

LÉKAŘSKÁ ZPRÁVA PSYCHOLOŽKY z DN Brno ze dne 18.12. 2006

Diagnoza : F840  Dětský autismus , chlapec 3,4 roků
Nynější onemocnění : Dítě v RHB stacionáři , v jejím rámci logopedie , nezapojuje se do her s dětmi , vadí mu dětský pláč , křik , chytá se za uši , fascinují ho auta , motorky , vlaky , vadí některé zvukové hračky , má rád hudbu , bublifuk , v novém prostředí si vše musí prstíčkem osahat , hodně si vybírá lidi ; fascinuje ho vlastní stín , nemá rád , když mu na něj někdo šlápne ,má rád blikání světel . Rád točí s kolečkami aut . Ohlodává hračky . Na procházce musí chodit stále stejnou trasou . Těžko si zvyká na nové prostředí . Má rituál , ráno po probuzení se musí pustit pohádka hraná , kreslené nevyžaduje . Večer po Večerníčku mu zamává a jde spát . Některých lidí , zejména otcových rodičů ( zřejmě  předcházelo dříve okřiknutí ). Pije stále z kojenecké láhve . Odmítá pití ze lžičky ( zřejmě špatná zkušenost z popálení z horkého čaje ) . Musí být krmen . Přijímá jen tekutou stravu , nekouše . V oblékání pomáhá , sám se neobleče , ale umí se vysvlékat .Chodí , běhá , do schodů lépe za ruku , ze schodů jen s pomocí . Trojkolka a odrážedla ho nezajímají . Korálky neumí navlékat , dělá pochody spíše opačné :korálky vyvléká , bourá komíny . Kostky neskládá .

Vlastní vyšetření : -  Kontakt nelze navázat , nespolupracuje , jsou četné stereotypie - chytá si loket , kouše se do rukávu , kouše do medvěda , kterého má stále sebou , dává si ho na hlavu . Lehne si v pracovně na zem , opře hlavu , stereotypně jezdí autíčkem . Nechce být rušen , nechce také , aby se matka bavila , odklání ji hlavu . Když něco chce , vede osobu bez emočního doprovodu k věci .
 Řeč : během vyšetření 0 , dle matky ve 2,5 letech ,, máma , bába , ham , hají , dědi ,,- cíleně , pak se vytratilo , nyní 2 zkomoleniny : ,,KAKA ,, pro maminka a medvídek , ,,GAGA,, na vše ostatní . Zvuky zvířat ne . Rozumí z kontextu.Na řadu verb. podnětů vůbec nereaguje , původně vyšetřován , zda vůbec slyší .
Manipulace s předměty : nemá zájem o skládačky , nemanipuluje , nestaví  , spíše boří.
Rozumové schopnosti : nelze spolehlivě testovat , orientačně lehká retardace , úkoly neplní , na urč. kognitivní úrovenˇ lze jen usuzovat z urč. aktivit , jsou disharmonie . Vázne verbálně pojmové myšlení , myšlení abstraktněvizuálně lepší , chápe obrázky .Zajímají ho čísla , písmena , venku sleduje zgrafita , nové věci objíždí prstem . Velmi dobrá výběrová pamětˇ .
Sociální chování :  - Vazba na matku je , ale je bez adekvátního emočního doprovodu .
Sebeobsluha : má pleny , občas se vymočí do nočníku , na kakání vyžaduje plenu . Problémová oblast - nekouše potravu , pije z lahve , nechce ze lžičky . Pomáhá s oblékáním , vysvleče se .
CARS : 39- 40- střední až těžká sy.

RES: Dětský autismus , stř. až těžká sy. pasivní až osamělý typ soc. cho.
         Ment. vývoj blokován pervazivní vývojovou poruchou , nelze spolehlivě testovat , nejspíše lehká retardace . Problémová oblast - nekouše potravu

Žádné komentáře:

Okomentovat