Blog patnáctiletého chlapce trpícího dětským autismem , středně těžkou mentální retardací , dětskou spastickou obrnou , opožděným vývojem řeči a jinými poruchami mozku... Pokračování tohoto blogu najdete zde http://michaleksevcik.blogspot.cz/
neděle 27. února 2011
HODNOCENÍ IVP ZA ROK 2007
SEBEOBSLUHA : Míša se částečně naučil hygienickým návykům podporou piktogramů . Míša chodí na wc , ale ještě s doprovodem a v pravidelných intervalech . Ve školce nenosí pleny . Mytí a utírání rukou je stále nutné s pomocí.
Stolování - Naučil se jíst samostatně , jen s občasnou dopomocí . U pití stále používá hrníček se sosáčkem .
Sebeobslužné dovednosti - Míša se snaží sundat i vytáhnout si tepláky , někdy s pomocí zouvá papuče .
SOCIÁLNÍ CHOVÁNÍ A HRA : reaguje na pozdrav při odchodu , a to budˇ úsměvem či zamáváním ruky , ale ne vždy . Umí vědomě odmítat požadavky , kterým dobře rozumí formou pláče , odvracení se apod . Nenavazuje vztahy s ostatními dětmi , ale pozoruje jak si hrají a vydrží být s více dětmi ve stejné místnosti . Také se dokáže delší dobu soustředit na daný úkol a vnímat věci kolem sebe ( např. v kině ) .
MOTORIKA : hrubá motorika - odhodí míč , ale nemíří na cíl . Při společném tanečku či cvičení , opakuje pohyby , ale až po nějaké době . Cvičí na gymnastickém míči stabilitu , koordinaci a posílení zádových svalů .
Jemná motorika - Míša se naučil držet pastelku , tužku téměř správným úchopem a baví ho kreslit . Kresba má podobu čmáranice a je necílená . Nebojí se také jiných materiálů , jako je hlína , temperové barvy a štětec ...
Zapichuje prvky mozaiky libovolně do perforované desky .
KOMUNIKACE: V komunikaci jsme zatím moc nepokročili . Stále u Michala funguje vydávání zvuků , zavede k tomu , co chce . Pokrok nastal v tom , že občas napodobí mimiku dospělého před zrcadlem , otevře pusu ...
Znásobili jsme množství piktogramů , kterým Míša rozumí a postupně stále přidáváme . Občas chápe otázky , ve kterých je možnost výběru . Také se mu dostává masáže ústní dutiny na uvolnění mluvidel .
VĚDOMOSTI : naučil se přiřadit předměty k odpovídajícím terčům , i když ještě nezná barvy jako takové , pozná dva stejné obrázky . Přiřadí zvuk k předmětu ( např. telefon , auto...) , ale nepodaří se to pokaždé . Na jednom počítačovém programu správně přiřazuje geometrické tvary .
Vypracovala : Mgr. Lucie Sanaková ( třídní učitelka , viz foto výše )
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat