Blog patnáctiletého chlapce trpícího dětským autismem , středně těžkou mentální retardací , dětskou spastickou obrnou , opožděným vývojem řeči a jinými poruchami mozku... Pokračování tohoto blogu najdete zde http://michaleksevcik.blogspot.cz/
neděle 27. února 2011
HODNOCENÍ IVP ZA ROK 2008
1 . ZVLÁDÁNÍ JEDNODUCHÝCH POKYNŮ
-jednoduché pokyny : s Míšou neustále nacvičujeme jednoduché pokyny
( dej x vezmi ,uklidˇ , zanes ) Míša tyto pokyny chápe a reaguje na ně .
V této oblasti Míša pokročil .
- práce s předměty : Míša bezproblémově třídí tvary , barvy , sestavuje komín
z 8 kostek , problém je v určení barvy ( pojmenování ) . Míša ukáže části
těla na obličeji . V této oblesti je na tom Míša pořád stejně .
- říct o věc : si Míša moc neumí . Chlapec rovnou k věci jde a vezme si .
( nepokročili jsme ) . Na požádání ukáže gestem slovo prosím .
- prodlužování délky pozornosti: u chlapce se daří prodlužovat pozornost na
více úkolů za sebou ( 4 - 5), prodloužení pozornosti považuji za velký
pokrok.
2. ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY
- uvolnění zápěstí : Míša má částečně uvolněné zápěstí .
- grafomotorika : Míša zvládne nakreslit vodorovné čáry a svislé čáry , velmi pěkně se mu také daří malovat kruh . Správné držení tužky stále nacvičujeme.
- práce s drobnými předměty: Míša přebírá hrách , s pomocí dospělého navleče korálky na tkaničku , s pomocí dospělého složí puzzle .
3. NÁCVIK ALTERNATIVNÍ KOMUNIKACE
- spolupráce s klinickým logopedem : je pravidelná , a velmi dobrá , dochází k výměně informací mezi MŠ a logopedem .
- pokračování s piktogramy : Míša nadále s piktogramy pracuje , u některých činností již piktogram ani nepotřebuje stačí mu danou činnost jenom říct a Míša reaguje . Chlapec ví co který piktogram znamená ( individuální práce , domů , svačina , oběd , společná chvilka ).
- zavedení komunikačního sešitu : v MŠ se postupně komunikační sešit Míšovi zavádí , učíme pracovat Míšu s dalšími piktogramy ( týkající se každodenního programu ve školce ).
4. NÁCVIK SEBEOBSLUŽNÝCH ČINNOSTÍ
- vést k samostatnosti v oblékání : Míša v této oblasti udělal největší pokrok ! Za účasti dospělého , který mu dává slovní pokyny si Míša dokáže sám sundat papuče , kalhoty , sám si je také obout , obléct kalhoty .
- nácvik čištění zubů a mytí rukou : tuto činnost provádí s asistentkou .
Míša udělal pokrok v tom , že si na krátkou chvíli strčí kartáček do pusy . Dříve kladl oproti této činnosti odpor . Míša se vymočí do WC .
- upevnˇovat samostatnost při jídle : v této oblasti vidíme opět posun . Míša se sám nají , někdy však i bývá krmen . Pije z hrníčku .
Míša * 13. 8. 2003 - (autistické prvky , OVŘ , paukospastická DMO )
Míša při příchodu do MŠ reaguje na pozdrav úsměvem , do kolektivu se nezapojuje , nemá rád hluk a velké množství lidí . V sebeobsluze je částečně samostatný , dokáže se najíst a napít sám , někdy ho musíme krmit . Stále jí rozmixovanou stravu a pije z hrnku se sosáčkem . Sám se dokáže svléknout . Na wc si jde sám , nebo po připomenutí , s pomocí asistentky si vyčistí zuby . Michal vyžaduje neustálou podporu a pomoc při těchto činnostech . S Michalem pokračujeme v programu TECH . Komunikujeme s ním pomocí piktogramů . V individuálním vzdělávání pokračujeme v rozvíjení jemné motoriky , hrubé motoriky , vědomostí ( pojmenování , určení , třídění ) , v grafomotorice . V řeči je Michal na úrovni žvatlání , napodobuje artikulační cvičení , retnice , vokály .
Vypracovala Mgr. Lucie Sanaková , třídní učitelka
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat