neděle 30. ledna 2011

VŠE O MÍŠOVI - proč neumím kousat ?

Bylo mi pomalu 2,5 let , když se máma prořekla na interně svému doktorovi , že má velké starosti se mnou , že už mám přes dva roky a stále mi musí mixovat stravu , a že nic nechci pokousat . Pan doktor obvolal své známé ve FN Ostravě a domluvil nám týdenní pobyt na dětské neurologii . Bylo to těsně před vánoci , a mělo se zjistit , proč vlastně nekoušu a jím jen stále stejná jídla .Po všelijakých vyšetřeních , kde mě sjeli zvrchu dolů  ,tak mámě bylo řečeno , že je to psychického rázu a tím , že jsem byl předčasně narozen . A tím to bylo vyřešeno ! Nakonec jedna ze sestřiček nám dala adresu na rehabilitační stacionář na ulici Ukrajinské , kam jsme jezdili s Míšou přes půl roku , a kde nám měli dělat jakousi bukofacionální stimulaci . Jenže bez úspěchu !Když jsem ležel ještě na té neurologii , tak jsem byl vyšetřen psycholožkou , a ta poprvé vyslovila slovo pásmo autistického spektra .Jen tak v kostce mamince vysvětlila oč se jedná , a že by bylo lepší chodit pravidelně k psychologovi v místě bydliště .Od jedné známé z našeho domu jsme dostali kontak na naši  paní psycholožku Tejklovou z Havířova , která nám hodně pomáhá .
Od malička jsem si rád hrával s autíčky , s vláčky a jinými hračkami jinačím způsobem , než ostatní děti .Všem jsem roztáčel , hlavně jsem dokázal neskutečně dlouho točit s kolečky od aut , neměl jsem a stále nemám rád velké změny . Jakákoliv změna ve mě způsobuje strach a nejistotu . Měl jsem období , kdy z domu jsem chodil zásadně zadním vchodem , a domů jedině předním vchodem  . Tedˇ jsem trošku starší a některé změny již zvládám - snažím se !

Žádné komentáře:

Okomentovat